Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2006 09:53 - ИЗГУБЕНА
Автор: alidora Категория: Изкуство   
Прочетен: 1909 Коментари: 5 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Изгубих си музата. Ей тъй, вчера както си седях на диванчето, най-неочаквано открих, че я няма. Че като скочих. Че като се втурнах в едно търсене. Къде ли не гледах- и в гардероба, и под леглата, даже и в шкафа с чиниите, а после и в онзи другия-с юфката и червения пипер. Не и не. Никъде я няма.
Хукнах да обикалям всички приятели и познати. Звъня от врата на врата и питам:
- Да съм си забравила музата у вас?
А те ме гледат и примигват нерешително:
-Е па, не. Нема я у нас.
Една даже ми вика:
- Не съм и виждала таково нещо у дома. Това да не е някаква нова марка фон дьо тен?
Да се смееш ли, да плачеш ли?!
Шляя се умърлушено по тротоара и си подритвам една консервна кутия. Отеква  дрънченето в ушите на околните, ама аз хич и не забелязвам свирепите погледи, с които ме даряват по-нервните. Зер, беля работа е това, да си изгубиш музата. Сега откъде ще си взема друга?! Пък и тя ще е някоя чужда, непозната, а аз така съм си свикнала с моята. И си подритвам кутията още по-настървено. При последния, доста силен шут, тя отхвръква стремглаво на няколко метра встрани и трясва една дремеща, парцалива купчина. Оказа се човек. От ония, дето всичкото притежавано им е на гърба.
Премигна сънен и се вторачи войнствено в мен:
- Къв ти е проблема бе, малката?!
- Ами, изгубих си музата - изстрелях механично, преди да започна културно да се извинявам за неволната атака.
- Такова нещо не се губи-отговори философски клошарът. Губи се работа, къща, кола, жена...взе да изброява той на пръсти, явно нещата, които вече нямаше. Като му свършиха пръстите на ръцете, млъкна. Имаше ли смисъл да брои повече?! Очите му бяха безизразни.
- Сега, малката, бягай да се наспиш и не се тревожи. Музата си е при теб. Само малко си почива. Не я насилвай - потупа ме бащински по рамото и се усмихна. После придърпа бутилката и гушна петнистия помияр, който кротко лежеше в краката му.
Прибрах се у дома. Лампите светеха и създаваха уют. Имах храна и меко легло. Имах семейство. Имах всичко. Имала съм през цялото време. И е било под носа ми, а аз не съм го забелязвала. Когато заспах, сънувах него - бездомния, с уморените очи. Усмихваше се и ми казваше:
- Аз вярвам в теб. А ти в какво вярваш?!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. anahata - Страхотно е!!
18.07.2006 10:51
Много ме развълнува! И ми даде храна за размисъл - от онези, дълбоките, които никога нямат еднозначен отговор.
Благодаря ти!
цитирай
2. alidora - anahata
18.07.2006 11:18
Пак заповядай. Хубаво е, когато развълнуваш някой и го накараш да се замисли. Ей това е най-голямата награда.
цитирай
3. ren - -----------
18.07.2006 13:39
Всичко си имаш ,ти...Стига рева и се мота по улиците,ще те захапе някой помияр..
цитирай
4. alidora - ren
19.07.2006 08:47
Няма повече така да правя:))) То си било страшничко...по улиците де...и не само от помияри...
цитирай
5. анонимен - siqn4eto
06.09.2006 13:21
mnog e hubavo tova kara te da se zamisli6 da ne iska6 tova koeto nqma6 a tova koeto iska6
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alidora
Категория: Изкуство
Прочетен: 434832
Постинги: 160
Коментари: 544
Гласове: 4796
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930